2015. július 7., kedd

Ez az a téma amiről a feleségemmel nem lehet beszélgetni. Te is csak akkor olvasd el, ha téged is érdekelnek a technikai bizbaszok és dj programok. Ha iTunes-al, esetleg Seratoval dolgozol, akkor pedig kötelező olvasmány.


Ha dj vagy, ne frissítsd a iTunes programod!


Felületesen olvastam a figyelmeztetést, hogy a dj-k ne frissítsék az új (12.2.0) iTunes-ra a gépüket, de nem nagyon foglalkoztam vele. Amikor jött a frissítés egyszerűen rányomtam, hogy nem kérem. Másnapra a gépem mégis lefrissítette magát (mi van??), de akkor nem jutott eszembe, hogy ebből baj lehet.


Mac OSX-el dolgozom, iTunes-ban tartom a zenei mappáimat. Ott szerkesztem a játszási listákat, ott katalogizálom minden zeném. Így bármelyik dj programból ugyan úgy tudom használni a zenei állományt. A Serato megnyitja az iTunes mappákat és mindenem ott van a megszokott rendben. E hétvégén ez nem így történt.


Serato HIBA


Bajára mentünk fellépésre, út közben rendeztem az iTunes mappákban a zenéimet az autóban. Eljött az idő, hogy a Seratot is végigfuttassam a zenéken, hogy analizálja őket. Amikor elindítottam, a Serato kilépett. Elindítottam még egyszer és még ötször, minden alkalommal kilépett.


Ok gondoltam, NO para, letöltöm a legfrissebb verziót. Az M6-oson miért nincs a teliberakott Telekomnak 3G-je, vagy 4G-je? Végre egy város közelében lett internet, egy perc alatt lejött a Serato 1.7.6-os verziója. Feltelepítette, elindítottam, kilépett.


Serato hiba


Felhívtam Roland barátom, neki is ugyan ez a rendszere, neki futott minden gond nélkül. Kaptam tőle egy tippet, töröltem a Serato preferences fáljait, de ez sem segített. Letöltöttem az AppCleaner-t, nyomtam egy uninstalt és egy tiszta telepítést. Így is kilépett.


A Serato utálja az iTunes-t. Végre elindul


A Serato indulás után beolvassa az iTunes playlist mappáit. Amikor ehhez a részhez ért az indítási folyamat, akkor lépett ki a program. Az iTunes-ban kikapcsoltam a mappák megosztását más programokkal, így végre beindult a Serato, látta ugyan az összes zeném, de ömlesztve. Így nem voltak meg a mappáim.


A pipát ki kell venni és így nem lesz engedélyezve a mappák megosztása.

A pipát ki kell venni és így nem lesz engedélyezve a mappák megosztása.


Mit lehet tenni?


A VirtualDj 8 simán látta az iTunes mappákat és az ilyen esetek miatt tartom a gépemen. Meg azért mert bolond vagyok és minden dj programot megveszek.

Két lehetőség van. 1. Dolgozom a VirtualDj 8-al, vagy elkezdek a Seratoban játszási listákat (dobozokat) gyártani és dolgozom azzal.

Mivel a szülinapom ünnepeltük és sejtettem, hogy nem leszek szomjas, így ez utóbbit választottam. Inkább előre összeszedtem, hogy mik azok a zenék amiket biztosan le akartam játszani. Nem könnyű vicces állapotban gombokat, zenéket keresgélni a Virtual Dj-ben. Persze nem idegen a program, évekig dolgoztam vele de jobb, ha a dj rutinszerűen, szinte vakon tud dolgozni az eszközével.


Serato Playlistek az iTunes-ból könnyedén


Rájöttem, hogy ha a Seratoban létrehozok egy playlistet (crate), akkor az iTunes playlist mappájából a csoportosan kijelölt zeneszámokat simán át tudom húzni. Így gyorsan ment a játszási listák gyártása, már kezdtem megnyugodni, még volt egy kis időm kezdésig. Elkészültem a játszási listáimmal, feltettem a gépem a dj pultba és akkor jött a következő pofon. Nem működött a videó plugin. Ez pedig egy videodiszkó műsorban elég kellemetlen.


A SeratoDj hivatalos megvásárlásával kaptam a videó plugint, tehát nem külön vettem meg. A programot csak egy gépen lehet egyszerre használni. Ha telepítem, akkor internetes kapcsolaton keresztül aktiválni, ha letörlöm, előtte deaktiválni kell. Mivel a programot nem tudtam beindítani, így nem tudtam deaktiválni. (ekkor még nem tudtam, hogy az iTunes XML megosztás letiltásával be tudom indítani a Seratot). Sebaj gondoltam, mivel ugyan arra gépre telepítem vissza, nem lesz gond. Volt.

A műsorkezdés előtt néhány perccel, amikor a gépet beüzemeltem, nem volt aktív a videó pluginem.

Kezdenem kellett. Gyors restart és maradt a Virtual Dj 8. Szóval jól megszoptam.


A Virtual Dj 8 is szopat, de működik


A Virtual Dj 8 stabilan és szépen működött. Kivéve, hogy amikor keresni akartam zenét és a kurzor nem volt a kereső ablakban, valamint a kereső szó ‘c’, vagy ‘p’ betűvel kezdődött, akkor sikerült leállítanom az éppen játszott számot, mert a ‘c’ betű a Cue pont, a ‘p’ betű pedig a Pause funkció az alapértelmezett billentyűparancsban. Valahol a beállításokban le lehet tiltani a billentyű vezérlést, de ezt ott élesben a buli alatt nem találtam. A buli végül fergeteges volt, a közönség ezen a két bakin kívül semmit nem vett észre.


Slusszpoén


Másnap otthon elindítottam a Seratot és működött a videó plugin (lehet, hogy csak egy rendszer újraindítás kellett neki?)


Végeredmény


A Serato fórumon is sokan panaszkodtak a hibára. Most várok a frissítésre, hogy megoldódjon a hiba és a Serato ismét lássa az iTunes játszási mappákat.


Tanulság


A történetnek több tanulsága is van.

– Minden szoftver frissítés előtt készíts backup-ot a rendszerről. Íg vissza tudod állítani a még működő állapotot és biztonsági mentésed is lesz

– Ellenőrizd le a programok működését és ha lehet ne közvetlenül a buli előtt, hogy legyen időd pöcsölni a megoldás keresésével.

– Legyen tartalék program a gépeden amivel akkor is dolgozni tudsz, ha az egyik szoftver beadja a kulcsot.

– Vigyél magaddal CD-ket :) – és ez nem vicc. Nálam mindig be van készítve egy pániklemez a cd lemezjátszóba, hogy ha bármi ok miatt leáll a rendszer, akkor el tudjak indítani valami zenét. Alternatív megoldás: az oksotelefonodon legyen egy mix és legyen nálad egy kábel amivel rá tudod kötni a dj pultra.


Tipp – most érkezett


Roland barátomtól ma kaptam a tippet, hogy valószínűleg azért nem bírja a Serato az iTunes listáimat, mert a lista mappáim almappákat tartalmaznak. Pl: a retró mappám fel van osztva 80-as évek, 90-es évek, házibuli zenék mappákra. Nála nincsenek almappák a playlistekben és gond nélkül olvassa a Serato.


További lehetőségeim ennek tükrében:


1. Átrendezem az iTunes mappáimat, hogy ne legyenek almappák (bár ez a feltételezés még nem bizonyított, hogy így működni fog). Ez nem egy egyszerű feladat, mert több tucat mappám van.

2. Várok türelmesen a Serato frissítésre ami megoldja a problémát. (Ki tudja mikor érkezik, addig nem tudok dolgozni vele)

3. Amíg meg nem oldódik, addig dolgozom Virtual Dj 8-al és kikapcsolom a billentyű vezérlést.


Ha lesz fejlemény, majd jelzek.




Az eredeti cikket képekkel, videókkal itt találod: Megszopatott a Serato - Nem röhög! - Hiba van a mátrixban

error, fuck, hiba, itunes, serato, virtual dj

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Iratkozz fel az RSS csatornánkra! Kövess a Twitteren!